Base documentaire
Fonds documentaire
Photothèque
Thesaurus
Se connecter
Contact
Aide
Que recherchez-vous ?
Recherche avancée
Accueil
>
Résultats de recherche
Résultats de recherche
Envoyer par mail
Sujet
Destinataires
* pour séparer des destinataires, utiliser le caractère ";"
Résultats par nature :
Fonds documentaire (39)
Page : 1 / 4
1
2
3
4
>
>>
Article
Local coherence in persuasive writing: An exploration of chilean students’ metalinguistic knowledge, writing process, and writing products / Soledad Concha and Jeanne R. Paratore
CONCHA, Soledad
; 
PARATORE, Jeanne R.
Written communication
2011
28
Article
Child and maternal contributions to shared reading : effects on language and literacy development / Deborah F. Deckner, Lauren B. Adamson, Roger Bakeman
DECKNER, Deborah F.
; 
ADAMSON, Lauren B.
; 
BAKEMAN, Roger
Journal of applied developmental psychology
2006
27
Article
Conduites épilangagières de lecteurs débutants vis-à-vis des livres de jeunesse selon leur éducation familiale et scolaire: Interrelations entre diverses compétences de lecture à plusieurs niveaux
PRETEUR, Y.
; 
SUBLET, F.
Enfance
1989
42
Article
Individual differences in working memory and comprehension: A test of four hypotheses
ENGLE, R. W.
; 
CANTOR, J.
; 
CARULLO, J. J.
Journal of experimental psychology. Learning, memory, and cognition
1992
18
Article
Maturational changes in ERPs to orthographic and phonological tasks
TAYLOR, M. J.
Electroencephalography and clinical neurophysiology
1993
88
Article
Preparing to read: The foundations of literacy
BIALYSTOK, Ellen
Advances in child development and behavior
1996
26
Livre/brochure
Die Sprache des Abwesenden: Beiträge der Psychoanalyse Freuds und der genetischen Entwicklungspsychologie Piagets zum Verständnis der behinderten Lesefähigkeit
WEBER, J. C.
R. Asanger
1988
Article
Bringing life to literature and literature to life: Social constructs and contexts of four adolescent readers
HYNDS, S.
Research in the teaching of English
1989
23
Article
Teaching writers to anticipate readers' needs: A classroom-evaluated pedagogy
SCHRIVER, K. A.
Written communication
1992
9
Article
Working-memory capacity as long-term memory activation: An individual-differences approach
CANTOR, J.
; 
ENGLE, R. W.
Journal of experimental psychology. Learning, memory, and cognition
1993
19
Page : 1 / 4
1
2
3
4
>
>>
Envoyer à un ami
Retour
Catégorisation par type
Article (34)
Chapitre (3)
Livre/brochure (2)
Descripteurs
langage, lecture (39)
langage, écriture (5)
préscolaire (3)
traitement de l'information (3)
contexte social (3)
contexte, école (3)
contexte, famille (3)
adolescent (3)
langage, développement (3)
apprentissage, lecture (2)
Archives Jean Piaget
| Uni-Mail
40 boulevard du Pont d'Arve
1205 Genève Suisse
Tél. : +41 22 379 92 85
info@archivespiaget.ch
Copyright 2018 Archives Piaget - All Rights Reserved | archivespiaget.ch by GB Concept