Base documentaire
Fonds documentaire
Photothèque
Thesaurus
Se connecter
Contact
Aide
Que recherchez-vous ?
Recherche avancée
Retour à la liste
Retour
Envoyer à un ami
Livre/brochure
Titre
Piaget, Vygotsky and beyond: Future issues for developmental psychology and education
Auteur
SMITH, Leslie
; 
DOCKRELL, J.
; 
TOMLINSON, P.
Lieu
London (etc.)
Référence
Routledge
Date
1997
Collation
267 p.
ISBN/ISSN
0-415-14743-3
Descripteurs
modalité
;
Piaget, théorie
;
Vygotsky, Lev Semenovich
;
enseignement
;
apprentissage social, théorie
;
contexte socio-culturel
;
mesure du développement
Cote
LS 2 PIA 1997
Enregistrements liés (50 derniers)
Informations liées
Chapitre : Revisiting young Jean Piaget in Neuchâtel among his partners in learning
Chapitre : The view from giants' shoulders: Postface
Chapitre : Children's understanding of permission and obligation
Chapitre : Piaget, Vygotsky and the social dimension
Chapitre : Psychological development as a social process
Chapitre : Capturing dynamic structuralism in the laboratory
Chapitre : Expertise and cognitive development: Seeking a connection
Chapitre : Piaget, mathematics and Vygotsky
Chapitre : Measuring development: Examples from Piaget's theory
Chapitre : Socializing intelligence
Chapitre : Why measure development?
Chapitre : Piaget and Vygotsky: A necessary marriage for effective educational intervention
Chapitre : Modality and modal reasoning
Chapitre : Psychological theory that 'works' in the classroom
Chapitre : Introduction
Chapitre : Necessary knowledge and its assessment in intellectual development
Chapitre : Educational implementation and teaching: "School knowledge" and psychological theory
Exemplaires
Site
N°
Localisation
Cote
Statut
Disponibilité
Archives Jean Piaget
1
libre accès AJP
LS 2 PIA 1997
Consultation sur place
Archives Jean Piaget
| Uni-Mail
40 boulevard du Pont d'Arve
1205 Genève Suisse
Tél. : +41 22 379 92 85
info@archivespiaget.ch
Copyright 2018 Archives Piaget - All Rights Reserved | archivespiaget.ch by GB Concept