Base documentaire
Fonds documentaire
Photothèque
Thesaurus
Se connecter
Contact
Aide
Que recherchez-vous ?
Recherche avancée
Retour à la liste
Retour
Envoyer à un ami
Livre/brochure
Titre
Theories of mathematical learning
Auteur
STEFFE, L. P.
; 
NESHER, P.
Lieu
Mahwah NJ
Référence
Lawrence Erlbaum Associates
Date
1996
Collation
525 p.
ISBN/ISSN
0-8058-1662-3
Descripteurs
apprentissage, mathématiques
;
constructivisme
;
mathématiques
;
interaction sociale
;
contexte, école
;
sciences cognitives
Langue
anglais
Cote
LS 2 THE 1996
Enregistrements liés (50 derniers)
Informations liées
Chapitre : The theory of conceptual fields
Chapitre : Imagery and the development of mathematical reasoning
Chapitre : On the nature of a model of mathematical learning
Chapitre : Emergent mathematical environments in children's game
Chapitre : Constructivism and its consequences for training teachers
Chapitre : The construction of conceptual schemes in mathematics
Chapitre : A conception of knowledge acquisition and its implications for mathematics
Chapitre : Theories of mathematics education: The role of cognitive analyses
Chapitre : A joint perspective on the idea of representation in learning and doing mathematics
Chapitre : Aspects of radical constructivism and its educational recommendations
Chapitre : Varieties of constructivism: A framework for comparison
Chapitre : Learning about fractions
Exemplaires
Site
N°
Localisation
Cote
Statut
Disponibilité
Archives Jean Piaget
1
libre accès AJP
LS 2 THE 1996
Consultation sur place
Archives Jean Piaget
| Uni-Mail
40 boulevard du Pont d'Arve
1205 Genève Suisse
Tél. : +41 22 379 92 85
info@archivespiaget.ch
Copyright 2018 Archives Piaget - All Rights Reserved | archivespiaget.ch by GB Concept