Base documentaire
Fonds documentaire
Photothèque
Thesaurus
Se connecter
Contact
Aide
Que recherchez-vous ?
Recherche avancée
Accueil
>
Résultats de recherche
Résultats de recherche
Envoyer par mail
Sujet
Destinataires
* pour séparer des destinataires, utiliser le caractère ";"
Résultats par nature :
Page : 1 / 19
1
2
3
4
5
6
>
>>
Article
Advances in cognitive theory and therapy: the generic cognitive model
BECK, Aaron T.
; 
HAIGH, Emily A. P.
Annual review of clinical psychology
2014
10
Article
An information processing model of undergraduate electronic database information retrieval
McPHERSON, Karen
Journal of the American society for information science
2004
55
Article
Infants and toddlers discriminate amount: are they measuring?
HUTTENLOCHER, Janellen
; 
DUFFY, Sean
; 
LEVINE, Susan C.
Psychological science
2002
13
Article
Numerosity-length interference : a stroop experiment / Valérie Dormal, Mauro Pesenti
DORMAL, Valérie
; 
PESENTI, Mauro
Experimental psychology
2007
Vol. 54
Article
Is there room for "Development" in developmental models of information processing biases to threat in children and adolescents? / Andy P. Field, Kathryn J. Lester
FIELD, Andy P.
; 
LESTER, Kathryn J.
Clinical child and family psychology review
2010
13
Chapitre
Überlegungen zu einer kognitionstheoretischen Fundierung des Konstrukts der kognitiven Komplexität
SEILER, T. B.
1978
Chapitre
The structure and process of intellectual development
CASE, Robbie
1988
Chapitre
How the mind thinks
JOHNSON-LAIRD, Philip N.
1993
Chapitre
Stability of mental development from infancy to later childhood: Three "waves" of research
BORNSTEIN, Marc H.
; 
SLATER, A.
; 
BROWN, E.
; 
ROBERTS, E.
; 
BARRETT, J.
1997
Article
Domain-generality versus domain-specificity: The life and impending death of a false dichotomy
STERNBERG, Robert J.
Merrill-Palmer Quarterly
1989
35
Page : 1 / 19
1
2
3
4
5
6
>
>>
Envoyer à un ami
Retour
Catégorisation par type
Article (1483)
Livre/brochure (316)
Chapitre (266)
Thèse (11)
Document administratif (9)
Descripteurs
traitement de l'information (181)
développement cognitif (20)
contexte (12)
modèle (11)
Piaget, théorie (10)
mémoire (10)
constructivisme (9)
mesure du développement (9)
psychologie cognitive (8)
représentation (8)
Archives Jean Piaget
| Uni-Mail
40 boulevard du Pont d'Arve
1205 Genève Suisse
Tél. : +41 22 379 92 85
info@archivespiaget.ch
Copyright 2018 Archives Piaget - All Rights Reserved | archivespiaget.ch by GB Concept