Base documentaire
Fonds documentaire
Photothèque
Thesaurus
Se connecter
Contact
Aide
Que recherchez-vous ?
Recherche avancée
Accueil
>
Résultats de recherche
Résultats de recherche
Envoyer par mail
Sujet
Destinataires
* pour séparer des destinataires, utiliser le caractère ";"
Résultats par nature :
Page : 1 / 3
1
2
3
>
>>
Article
Touchscreen tablets: coordinating action and perception for mathematical cognition
DUIJZER, Carolien A. C. G.
; 
SHAYAN, Shakila
; 
BAKKER, Arthur
; 
VAN DER SCHAAL, Marieke
; 
ABRAHAMSON, Dor
Frontiers in psychology
2017
8
Article
Students' understanding of large numbers as a key factor in their understanding of geologic time / Kim A. Cheek
CHEEK, Kim A.
International Journal of Science and Mathematics Education
2012
10
Article
Child proportional scaling : is 1/3 = 2/6 = 3/9 = 4/12? / Ty W. Boyer, Susan C. Levine
BOYER, Ty W.
; 
LEVINE, Susan C.
Journal of experimental child psychology
2012
111
Article
Rational number and proportional reasoning : unsing intensive quantities to promote achievement in mathematics and science / Christine Howe, Terezinha Nunes and Peter Bryant
HOWE, Christine J.
; 
NUNES, Terezinha
; 
BRYANT, Peter
International Journal of Science and Mathematics Education
2011
9
Chapitre
Proportional reasoning in and out of school
SCHLIEMANN, Analúcia D.
; 
CARRAHER, D. W.
1992
Article
L'épreuve de la balance de Siegler: Analyse critique du modèle par élaboration de règles
LARIVEE, S.
; 
NORMANDEAU, S.
; 
ROULIN, J.-L-
; 
LONGEOT, François
L'année psychologique
1987
87
Article
Développement des stratégies cognitives et des habilités d'autocontrôle chez les enfants de 8 à 14 ans
NORMANDEAU, S.
Revue canadienne de psychologie
1992
46
Chapitre
A model of the 'redescription' process in the context of geometric proportional analogy problems
O'HARA, S.
1992
Article
The balance-scale dilemma: Either the subject or the experimenter muddles through
NORMANDEAU, S.
; 
LARIVEE, S.
; 
ROULIN, J.-L.
; 
LONGEOT, François
The journal of genetic psychology
1989
150
Article
Ratio and proportion: Connecting content and children's thinking
LAMON, S. J.
Journal for research in mathematics education
1993
24
Page : 1 / 3
1
2
3
>
>>
Envoyer à un ami
Retour
Catégorisation par type
Article (280)
Chapitre (25)
Thèse (11)
Descripteurs
raisonnement, proportion (27)
mathématiques (6)
résolution de problème (4)
développement cognitif (3)
nombre (3)
pensée formelle (2)
probabilité (2)
relation partie/tout (2)
stratégie (2)
adolescent/enfant (2)
Archives Jean Piaget
| Uni-Mail
40 boulevard du Pont d'Arve
1205 Genève Suisse
Tél. : +41 22 379 92 85
info@archivespiaget.ch
Copyright 2018 Archives Piaget - All Rights Reserved | archivespiaget.ch by GB Concept