Base documentaire
Fonds documentaire
Photothèque
Thesaurus
Se connecter
Contact
Aide
Que recherchez-vous ?
Recherche avancée
Accueil
>
Résultats de recherche
Résultats de recherche
Envoyer par mail
Sujet
Destinataires
* pour séparer des destinataires, utiliser le caractère ";"
Résultats par nature :
Fonds documentaire (49)
Page : 1 / 5
1
2
3
4
5
>
>>
Article
Mastery of the logic of natural numbers is not the result of mastery of counting: evidence from late counters
JARA-ETTINGER, Julian
; 
PIANTADOSI, Steve
; 
SPELKE, E. S.
; 
LEVY, Roger
; 
GIBSON, Edward
Developmental science
2017
20
Article
Between counting and multiplication: low-attaining students' spatial structuring, enumeration and errors in concretely-presented 3D array tasks
FINESILVER, Carla
Mathematical thinking and learning
2017
19
Article
The importance of additive reasoning in children’s mathematical achievement: a longitudinal study
CHING, Boby Ho-Hong
; 
NUNES, Terezinha
Journal of educational psychology
2017
109
Article
Verbal mediation of number knowledge: evidence from semantic dementia and corticobasal degeneration
HALPERN, Casey
; 
CLARK, Robin
; 
MOORE, P.
; 
ANTANI, Shweta
; 
COLCHER, Amy
; 
GROSSMAN, Murray
Brain and cognition
2004
56
Article
Finding one’s meaning: A test of the relation between quantifiers and integers in language development / David Barner, Katherine Chow, Shu-Ju Yang
BARNER, David
; 
CHOW, Katherine
; 
YANG, Shu-Ju
Cognitive psychology
2009
58
Livre/brochure
How many? / Gella Skouras ; visualised by Voula Costopoulos
SKOURAS, Gella
Longman
1977
Livre/brochure
How did Jeremy answer? / Gella and Thanos Skouras ; ill. by Jocelyne Pache
SKOURAS, Gella
; 
SKOURAS, Thanos
; 
PACHE, Jocelyne
.
Ill.
Longman
1977
Article
The development of many-to-one counting in 4-year-old children / Anke W. Blöte, Laura M. Lieffering, Klasina Ouwehand
BLÖTE, Anke W.
; 
LIEFFERING, Laura M.
; 
OUWEHAND, Klasina
Cognitive development
2006
21
Chapitre
Remédier aux difficultés courantes du comptage
BAROODY, Arthur J.
1991
Article
The relationship between the order-irrelevance principle and counting skill
BAROODY, Arthur J.
Journal for research in mathematics education
1993
24
Page : 1 / 5
1
2
3
4
5
>
>>
Envoyer à un ami
Retour
Catégorisation par type
Article (34)
Chapitre (10)
Livre/brochure (5)
Descripteurs
nombre, comptage (49)
préscolaire (18)
nombre, cardinal (11)
nombre, procédure (9)
apprentissage, nombre (8)
conservation, nombre (5)
nombre, représentation (5)
enseignement, mathématiques (4)
Piaget, théorie (3)
modèle (3)
Archives Jean Piaget
| Uni-Mail
40 boulevard du Pont d'Arve
1205 Genève Suisse
Tél. : +41 22 379 92 85
info@archivespiaget.ch
Copyright 2018 Archives Piaget - All Rights Reserved | archivespiaget.ch by GB Concept