Base documentaire
Fonds documentaire
Photothèque
Thesaurus
Se connecter
Contact
Aide
Que recherchez-vous ?
Recherche avancée
Accueil
>
Résultats de recherche
Résultats de recherche
Envoyer par mail
Sujet
Destinataires
* pour séparer des destinataires, utiliser le caractère ";"
Résultats par nature :
Fonds documentaire (11)
Page : 1 / 2
1
2
>
>>
Thèse
La discussion entre pairs et l'accès à la pensée formelle
FLIELLER, A.
Université de Nancy II
1981
Article
Multi level knowledge in modeling qualitative physics learning
NERI, F.
Machine learning
2000
38
Article
Learning and transfer in everyday cognition
GUBERMAN, S. R.
; 
GREENFIELD, Patricia M.
Cognitive development
1991
6
Article
An interactivist-constructivist approach to intelligence: Self-directed anticipative learning
CHRISTENSEN, W. D.
; 
HOOKER, C. A.
Philosophical psychology
2000
13
Article
Cognitive load, schema acquisition, and procedural adaptation in nonisomorphic analogical transfer
PIERCE, K. A.
; 
DUNCAN, M. K.
; 
GHOLSON, B.
; 
RAY, G. E.
; 
KAMHI, A. G.
Journal of educational psychology
1993
85
Article
Construindo noções escolares na aprendizagem: Estratégias cognitivas de alunos de 1a série
MORO, M. L. F.
; 
BRANCO, V.
Temas em psicologia
1993
1
Article
Feedback, adult intervention, and peer collaboration in initial Logo learning
HUGHES, M.
; 
GREENHOUGH, P.
Cognition and instruction
1995
13
Article
Cognitive development and theories of mind: Towards a contextual approach
LIVERTA-SEMPIO, O.
; 
MARCHETTI, A.
European journal of psychology of education
1997
12
Article
The response-stimulus contigency and reinforcement learning as a context for considering two non-behavior-analytic views of contingency learning
GEWIRTZ, Jacob L.
The behavior analyst
1997
20
Thèse
Les apprentissages cognitifs chez les enfants de milieux défavorisés: Comparaison des effets d'un programme opératoire et d'un programme linguistique
VARNAVA-SKOURAS, E.
Université de Paris Nanterre
1973
Page : 1 / 2
1
2
>
>>
Envoyer à un ami
Retour
Catégorisation par type
Article (9)
Thèse (2)
Descripteurs
apprentissage, cognition (11)
développement cognitif (3)
Piaget, théorie (2)
thèse (2)
cognition, modèle (2)
interaction entre pairs (2)
apprentissage, mathématiques (1)
pensée causale (1)
pensée formelle (1)
pensée intuitive (1)
Archives Jean Piaget
| Uni-Mail
40 boulevard du Pont d'Arve
1205 Genève Suisse
Tél. : +41 22 379 92 85
info@archivespiaget.ch
Copyright 2018 Archives Piaget - All Rights Reserved | archivespiaget.ch by GB Concept